söndag 7 juni 2009

Märkliga turer och medvetna missförstånd?

Läser i senaste numret av lokaltidingen Mälaröarnas Nyheter en insändare om ett informationsmöte som jag kallade till för några veckor sedan.

Jag har svårt att se insändaren som något annat än ett uttryck för den misstänksamhet som finns på en del håll i Färingsö mot i stort sett alla politiska beslut som fattas i Ekerö kommun. När vi håller möte för att informera om beslutsläge och processen framåt, kommer en märklig insändare med misstänkliggörande av redovisade fakta och insinuationer om att jag har en dold agenda.

Det bryr jag mig inte om. Jag tror på öppenhet i beslutsprocessen, även om det tar tid och inte alltid uppskattas. Jag kommer att vilja fortsätta informera, även om skribenter fortsätter skriva insinuanta insändare om dold agenda, bristande insyn och demokrati.

0 comments: